طاحونه البابا كيرلس
الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 467447 الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 73011 الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 467447
الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 0002pmz

اهلا ًوسهلا بك عزيزي الزائر نورتنا في منتدي طاحونه البابا كيرلس نتمني ان تكون سعيد وانت بداخل المنتدي وقضاء وقت ممتع تفيد وتستفيد معنا ، اذا كانت اول زيارة لك للمنتدي فا اضغط علي تسجيل لتحصل علي عضوية جديده وتتمتع بكافة المزايا وتكون عضو في اسرة المنتدي ، واذا كنت عضو بالمنتدي فا اضغط علي دخول لتسجيل دخولك بعضويتك بالمنتدي .

الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 68085
طاحونه البابا كيرلس
الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 467447 الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 73011 الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 467447
الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 0002pmz

اهلا ًوسهلا بك عزيزي الزائر نورتنا في منتدي طاحونه البابا كيرلس نتمني ان تكون سعيد وانت بداخل المنتدي وقضاء وقت ممتع تفيد وتستفيد معنا ، اذا كانت اول زيارة لك للمنتدي فا اضغط علي تسجيل لتحصل علي عضوية جديده وتتمتع بكافة المزايا وتكون عضو في اسرة المنتدي ، واذا كنت عضو بالمنتدي فا اضغط علي دخول لتسجيل دخولك بعضويتك بالمنتدي .

الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 68085
طاحونه البابا كيرلس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابهأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل

الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!

فيفا
jak
admin
sshhaaggyy
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
sshhaaggyy
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *

ذكر
مجموع المساهمات : 77

الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الثلاثاء 14 أكتوبر - 20:19

أنا عارف إن كل اللي هايخش يقرا ها يستغرب الموضوع أوي والعنوان كمان ,

بس اى حب فى الدنيا بيبقي مبنى على اسس وانا هجيب ابسط الاسس ونطبقها على الحب ده

1-معـــرفه جيده(شكل -اسلوب-طباع)
2- صدق ومشاعر حقيقيه
3- توافق
نشوفهم بالتفاصيل بقي:

1-المعرفه

الشكل:
انت تعرف شكلها؟؟ شوفت صورتها اه.... واثق منين انها دى صورتها !!
طب بالوصف يمكن مش وصف حقيقي
شوفتها يبقي كده نقطه
لكن لو مشفتهاش كده حاجه ناقصه من بدايه العلاقه

اسلوب:
دى بقي هتقدر تحددها ازاى من الشات
نفترض شوفتها مره هتقدر تحدد اسلوبها ازاى مع اصحابها يمكن اللى بتعاملك بيه ده مش اسلوبها الحقيقي نفترض شوفتها كتير كده يبقي عرفت اسلوبها لكن لو مشفتهاش يبقي متعرفهاش واعرف انه مش حب

طباع:
فى النت طبعا كل واحد بيحاول يظهر اجمل ما عنده انا مؤدب واخلاقى عاليه ومش بحط سيجاره ف بوئى وهو حشاش اساسا انتى هتعرفى منين!!!!!!!
والطباع دى بقي مبتظرهرش من مره ولا اتنين دى لازم مواقف جامده ومحتاجه وقت
لكن لو مشفتوش اساسا ازاى هيبقي حب بجد !!!!!!

2 - صدق ومشاعر حقيقيه

الصدق:
دى نقطه مهمه جدا فى اى علاقه على النت او بره لكن بره ممكن تحسيها من نظره عين
من كلمه او من حركه لكن النت!!!!!!!!!!!! ازاى دى بقي هتحسى الصدق ازاى بقي لنفرض انكم شوفتوا بعض هتقدروا تحددوا مين الصادق ومين الكذاب اذا كان اساسا انتوا رايحين تشوفوا بعض وانتوا حبين بعض هتقدروا تحدووا عيوب ازاى ! افرض مشفتوش بعض هيبقي حب ازاى كده بالعقل !!!!!

المشاعر الحقيقه :
تخيل واحد ممكن يكون مرتبط بواحده مش من النت وبيخدعها تخيل بقي من النت ومشوفتوش كمان دى مفهاش مشاعر اساسا لا كذب ولا حقيقيه اللى بيحب بيبقي نفسه يشوف حبيبه دايما تخيلى هيبقي حب ازاى وهي مشافتوش اساسا وازاى بيقولها بحبك واحنا منعرفش بعض لا شكل ولا اسلوب ولا طبع ولاحتى عارفه هو صادق ولا لا
مش حب ده وجع قلب وحيره جامده

3-التوافق ::
دى نقطه اهم من كله
عرفتى منين انه متوافق معاكى ميمكن واحد شغال فى سايبر وبيقولك انا ابن مش عارف مين وعربيتى نوعها كذا ولا يمكن بواب متمدن بيقعد على النت وبيقولك انا فى الفيلا بتاعتنا منت مشفتيش هتعرفى منين بقي ولنفرض انك شوفتيه وطلع استايل ونضيف او حتى عادى مناسب معاكى مش شرط كده
مستواه العلمى متناسب معاكى هتقول اه عرفتى منين وانتى مشفتيش بالأحساس
بقي طب ومستواه الاجتماعى بيقولك انا ساكن فى حته نضيفه وهو ساكن فى منطقه بيئه هتعرفى منين هتمشي وراه بقي؟؟ ولا اصحابه ميمكن مصاحب ناس وحشه دى هتعرفيها منين وكذلك مع الاولاد هتعرف منين كل ده وكمان ازاى هتقدرى تحدددى مدى التوافق الفكرى وانت متعرفيش طبعه ولا اخلاقه !!!!

************************************************** *

الحب مش كلمه سهله يا جماعه الحب احساس مش سهل نحسه بلاش نخلى مشاعرنا رخيصه لاى حد منعرفوش صح لمجرد احتياج للمشاعر دى كل حاجه ليها وقتها انت مش بتخش الجامعه غير لما تعدى على الابتدائى والاعدادى والثانوى الحب كده ليه وقته الصح اه بنحب فى اوقات غلط واحنا مش حاسين ومش بنحس ده غير بعد مننجرح بلاش نخسر اجمل مشاعر جوانا ..

في الاخر انا عايز أوضح ان النت ممتاز جدا في توصيل المشاعر الصادقة وبيسهلها جدا بين اتنين يعرفو بعض بجد
والصدق فعلا موجود بينهم وطبعا مابيكونش العيشة بتاعتهم مبنية على النت ومن النت وكل عيشتهم على النت وعايزيين يفضلو يحبو على النت بس
لا هانقول انة وسيلة زيادة لتقريبهم ببعض يعني مش هايلاقو فرصة انهم يبقوا مع بعض فترة طويلة الا بية والميزة انهم فعلا من الاول صادقين فهيكون النت وسيلة ذهبية ليهم

وانا شوفت في الحقيقة امثلة بضرب بيها المثل في الحب لانهم بنو من الاول علاقتهم الحقيقية على الصدق بعد ماتعرفو على النت

لكن لو مبني على كذب من الاول هايكون وسيلة غلط وهايضيع الطرفين ............ ..

هل انت متاكد ان ارتباطك عاطفيا من النت نابع من الصدق منك ومنها
هل انت متاكد معـــرفه جيده(شكل -اسلوب-طباع)
هل انت متاكد من التوافق

لو عرفو وبنو علاقتهم بكل الاسس دي اكيد هاتنجح
ااقل حاجة لو مش موجودة عندك اعتبرة فاشل

واوعى تعيش فية .......
و مستني ارائكم
admin
في خدمه الجميـــع
في خدمه الجميـــع
admin

ذكر
مجموع المساهمات : 3687
شفـيعي : St.maria & El pope kyrillos
الـعـمـل : في خدمه الجميع
هـوايـتـي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! Sports10
مزاجي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 56509910

بطاقة الشخصية
لقبك: خادم الجميـع

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الثلاثاء 14 أكتوبر - 22:53

هو موضوع حلو جدا وياريت الناس تقراه وتفهمه وتحسه كماان بجد لذيذ

ربنا يعوض تعب محبتك للمنتدي يا قمر

هو الحب من النت ده ممكن تقول كده وهم يعني كل واحد مش عارف اللي قدامه بيكدب ولا لا هيتأكده بنفسهم من بعض ازاي هتااكد من مشاعر اللي قدامك من النت من السهل انهم يتضحكوا عي بعض ....... بس خلاص طولت عليكم ههه اد
http://www.elta7ona.own0.com
sshhaaggyy

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الأربعاء 15 أكتوبر - 23:10

ميرسي اوي يا قمر
مرورك الجميل دة

اكيد الحب علي النت مش بينفع في اغلاب الاحيان

ربنا يعوض تعب محبتك
jak

مجموع المساهمات : 4

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الخميس 16 أكتوبر - 13:36

الموضوع بجد يا شاجى اكتر من رائع لكن عاوز اوضح كذا نقطة
النت اولا ملهوش ذنب احنا الى العيب جوانا المفروض نصلح نفسنا وبلاش نخدع حد لاننا قبل ما نخدع حد بنخدع نفينا انا لو انسان مش كويس ومثلت دور الولد الاخلاق كدة انا بخدع نفسى سارست نصحى شوية ونفوق ونغير حياتنا والى جوانا ونحاول انه مشاعرنا تكون بجد صادقه مش مجرد عاوز اعيش كم يوم حلو مع بنت عرفتها على النت والكلام ده برده بوجهه للبنت
الرب يباركك
jak
sshhaaggyy

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310السبت 18 أكتوبر - 13:08

مرسي اوي يا جاك
علي مرورك الجميل دة يا قمر
ربنا يعوض تعب محبتك
فيفا
عضو نشيط
عضو نشيط
فيفا

انثى
مجموع المساهمات : 528

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الأربعاء 12 نوفمبر - 23:43

ميرسى جداااا لطرح الموضوع المهم ده
وياريت الكل يعرف خطورته
ويبقى افضل لو عرفوا ان البابا ضد الحب على النت لأسباب اتقلت فى الموضوع وغيرها كمان
وربنا يحمى اولاده
ربنا يعوضك
Elta7ona
في خدمه الجميـــع
في خدمه الجميـــع
Elta7ona

ذكر
مجموع المساهمات : 943
شفـيعي : Pope kerolos &Tmav Erene
الـعـمـل : مصمم مبتديء
هـوايـتـي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! Chess10
مزاجي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 32781810

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310السبت 15 نوفمبر - 15:40

بجد الموضوع دا جــــــــامد وياريت كلنا نفهمه مش نقراه وخلاص
وبجد كمان الحب علي النت دا ممكن تكون مجرد خدعه
او تلاعب باحاسيس الي قدامك
او ممكن يكون وقت وبيتسلا فيه مع بنت
زي ما قولتو

مرسي بجد يا شاجي علي الموضوع الجامد دا
وربنا يبارك حياتك
https://elta7ona.own0.com
يوستينا بنت البابا
مشرف عام
مشرف عام
يوستينا بنت البابا

انثى
مجموع المساهمات : 3354
شفـيعي : البابا كيرلس
الـعـمـل : خادمه الرب يسوع
هـوايـتـي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! Travel10
مزاجي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 84436910

بطاقة الشخصية
لقبك: قطه المنتدي

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الخميس 27 نوفمبر - 20:17

هاااااايل الموضوع
ومسيررررر للقراءه ياااااااااشااااجي
بصي هو الحب والمشااااعر وحده وانتي تقدري تحكمي علي الانساااااان من اسلوب كلامه بعد فتره
ومش كل النااااااسس كدابه وخدااااعه
وانا اعرف علاقات كتيرررر جداااا علي النت ونجحت كتيررررررر
بس المفروض قبل ما تحبي شخص علي النت
تفهمية كويس
وتقدري تحكمي عليه
ده رايي ياااااجمااااعة
andria

ذكر
مجموع المساهمات : 2

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الجمعة 2 يناير - 16:24

الموضوع جميل وشكرا لتعبك بس المهم فى الصدق من النفس الاول مش بالكلام على النت الصديق والحبيب دايما صريح وكمان دائما منه فائده ملحوظه لحبيبه او صديقه دايما يكون مؤثر فيه من داخله الاول من كلام وطباع وصدق مشاعر متبادله يعنى لازم يكون كل اتنين حاسين ببعض كتير قبل الكلام
يعنى قبل ما الكلمه تطلع اكيد الشخص الاخر يكون حاسسها انها هتخرج كلمه كذا مثلا يعنى والف شكر ليك على تعبك والرب يعوض محبتك وتعبك
sshhaaggyy

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الإثنين 5 يناير - 1:54

ميرسي ليكيو كتير يا جماعة ردودكو ومشركتكو دي هي الي اعتت جمال لي الموضوع
حازم حازم
مشرف عام
مشرف عام
حازم حازم

ذكر
مجموع المساهمات : 2862
شفـيعي : البابا كيرلس
الـعـمـل : خادم ليسوع المسيح
هـوايـتـي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! Sports10
مزاجي : الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 95168610

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!   الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!! 10163310الثلاثاء 27 يناير - 16:09

بجد جامدة يا شاجى روعه روعه ربنا يباركك يا جميل
https://elta7ona.own0.com/

الحـــب علي الانــترنــت......!!!!!!!!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الحـــب ما هو وما انواعه