طاحونه البابا كيرلس



اهلا ًوسهلا بك عزيزي الزائر نورتنا في منتدي طاحونه البابا كيرلس نتمني ان تكون سعيد وانت بداخل المنتدي وقضاء وقت ممتع تفيد وتستفيد معنا ، اذا كانت اول زيارة لك للمنتدي فا اضغط علي تسجيل لتحصل علي عضوية جديده وتتمتع بكافة المزايا وتكون عضو في اسرة المنتدي ، واذا كنت عضو بالمنتدي فا اضغط علي دخول لتسجيل دخولك بعضويتك بالمنتدي .




 
الرئيسيةالبوابهالتسجيلدخولالتسجيل

شاطر | 
 

 البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: البنت..وحبها لجمالها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الأربعاء 27 مايو - 9:04


البنت..وحبها لجمالها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه

سمعت عن خبر فى مطرانيه اخميم وساقـلته

أن نيافة الانبا بساده اخد قرار منع التناول للبنات اللى لبسهم صارخ ومثير(غير لائق ) ويتم التطبيق حاليا على مستوى الايبارشيه .......... فالسؤال الأن

ما الدوافع للبس ده وهل هو مظهر بس...ولا علشان نعجب ولا علشان نتجوز ذى مبيقولو اللى انتم عارفينهم..... وهل هذا القرار ده صح ولا غلط ؟ وماذا لو طبق داخل ايبارشيتك ؟.

انا شايف ده موضوع يستحق المناقشه وبسرعه ناخد القرار ونطبقه على كل كنائسنا

شكراااا سامحونى اخواتى


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
admin
في خدمه الجميـــع
في خدمه الجميـــع
avatar

ذكر
التسجيل : 07/09/2008
مجموع المساهمات : 3687
شفـيعي : St.maria & El pope kyrillos
الـعـمـل : في خدمه الجميع
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك: خادم الجميـع

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الأربعاء 27 مايو - 14:28


قرار كويس اللي قاله نيافه الانبا بساده

وبكده هيعرف البنت لو كانت جايه الكنيسه عشان ربنا ومش مهم

تكون لابسه ايه المهم تكون مع ربنا

ولا جايه عشان تعجب وتتجوز زي مبيقولو


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.elta7ona.own0.com
يسى
عضو مميز
عضو مميز
avatar

ذكر
التسجيل : 10/04/2009
مجموع المساهمات : 2060
شفـيعي : مارجرجس
الـعـمـل : باحث عن عمل يرضى ربنا
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك: المستشار

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الأربعاء 27 مايو - 17:42

المرنم
القرار غلط
والمفروض ميتطبقش
عارف لية
كل بنت حرة
وبعدين الصلاة مش ب اللبس
واللبس مش بيحدد شخصية البنت
ثم لية احنا ندين البنات دى
قبل م ننظر للقذى اللى بعيونهم نخرج الخشبة اللى بعيوننا احنا الاول
خليهم يلبسوا على راحتهم
واصلا سيدنا غلطان لانة دى حرية شخصية
وكل واحد يعدل نفسة وخلاص


ولا انت اية رائيك ؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 28 مايو - 0:07

شكراً على مرورك ورأيك بس كل مكان وله إحترامه يا يسى دى الكنيسه يعنى السما المليانه بالملايكه والقديسين وجسد ربنا ودمه الموضوعين على المذبح....

انا قرأت فى مره ان كان البابا كيرلس مبيخليش الرجاله اللى لابسين بنص كم يتناوله فما بالك بقى لو كان موجود دلوقتى وشاف اللى بيحصل وقت التناول دلوقتى اللى الشاروبيم والسيرافيم بيغطوا عنيهم عشان مايشفوش بهاء مجده !. يبقى لاوم احنا يبقى عندنا الوقار المطلو والإحترام الواجب واللى بيخلينا مؤهلين للتناول.......زز


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)


عدل سابقا من قبل المرنم الصغير في الخميس 28 مايو - 0:21 عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
يوستينا بنت البابا
مشرف عام
مشرف عام
avatar

انثى
التسجيل : 13/11/2008
مجموع المساهمات : 3354
شفـيعي : البابا كيرلس
الـعـمـل : خادمه الرب يسوع
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك: قطه المنتدي

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 28 مايو - 0:19

انا فعلا من راي يسي

فعلا دي حرية شخصية يعني كل واحد يعمل اللي هو عاوزة

لان انا مش ينفع اتغير علشان الشخص ده عاوز كده انا لو مش
هتغير من نفسي واكون مقتنعه بكده مش هتغير هيبقي مجرد حكم انا بنفذه وخلااص بس مش راضيه عن تنفيذه

وفعلا القرار ده غلط من سيدنا

لان ممكن بسبب القرار ده

كتير من البنات ممكن يبعده عن بيت ربنا بسبب ها القرار

ميرسي ياهاني وتقبل مروري


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
كن مطئناً جداً جداً ولا تفكر في الامر كثيراً بل دع الامر لمن بيده الامر

مالى غيرك ألجأ لية ربى وانا تعبان مالى غيرك أحتمى بية لو جار الزمان
أنت الضامن بكرة ويومى أنت بتعطى راحة نومى
أنت وحدك بس أقدر ألجأ لية
وقت التعب وقت الحزن انت تعزينى بأتون أللهب وسط المحن روحك يحمينى
أنت رفيقى بطريقى وقت ضيقى
أنت بتمسح دمع عيونى وبتبدد أهاتى أنت أمبارح يومى وبكرة عمرى وكل حياتى
بتطمنى وبتحضنى ما بتتركنى لأحزانى
انت وحدك بس بقدر ألجأ لية

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
يسى
عضو مميز
عضو مميز
avatar

ذكر
التسجيل : 10/04/2009
مجموع المساهمات : 2060
شفـيعي : مارجرجس
الـعـمـل : باحث عن عمل يرضى ربنا
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك: المستشار

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 28 مايو - 1:33

على فكرة يا اهانى
انا اللى كتبتة بس علشان اشوف انت اية تعليقك على كلامى
اولا بشكرك على اهتمامك وردك
بدى اقولك اول شئ اان بعتذر منك كتير واتمنى اتك تتقبل كلامى
انا بحكى معك من دافع الاخوة يعنى متزعلش من كلامى
انا لما طرحت نفس الموضوع فى قسم >فى الممنوع <
كانت انت ردك حرام ندينهم وكل واحد بدل م يبص للقذى اللى فى عين اخوة يطلع الخشبة اللى فى عينة الاول
وانا لما قرأت ردك استغربت كتير منة
لانة الموضوع كتير حساس
وانا كنت مبين فية قد اية عظمة وقدسية المكان >الكنيسة <
وعظمة الذبيحة المقدسة اللى احنا للاسف بنستهين بيها
افضل نعمة مقدمة لينا وافضل دليل على حب ربنا
تخيل لما يكون جسد ودم ربنا قدامك مفيش اكبر من كدة مفروض اننا نكون فى وقت رعدة
وخوف تقديرا لما هو موضوع على المذبح لكن احنا للاسف نص البنات قاعدة بترغى
ونص النسوان مشغولة مع اولادها الصغار اللى بيبكوا وعاملين صوت ضجة
ونص الشباب بيبصوا على البنات وعلىلبسهم والنص التانى سرحان فى مشاكل الدنيا وهمومها
والشمامسة كل واحد حبيبتة موجودة قاعد يوريها نفسة وان هو معلم الكنيسة
وانة لو مش موجود ممكن القداس ميكملش وتلاقى ناس عاملة حالها انها بتنظم
وهى للاسف مش بتنظم بل بتزيد الهرجلة
وبتوقع كمان ان ابونا اللى واقف على المذبح مشغول وبالة مش فية
انا بقالى سنتين مدخلتش الكنيسة بسبب الامور دى واخيرا ربنا فتح قلبى ورحتت اعترفت واتناولت من اسبوع صدقنى ب أمانة كل الكلام اللى قلتة والناس المشغولة وو...الخ
كل دا شفتة لما رحت الاسبوع اللى فات ابونا وعظ عن النور وان اللة نور
ملخص الوعظة يتكون فى حوالة 5 ايات يعنى كان بيقول الاية ويقول هنا الاية بتثبت ان اللة نور
يعنى ب اختصار مش وعظة ومفيش روحانية لا فى الصلاة ولا فى اى شى

انا دخلت اتناول اول م شفت الذبيحة بكيت كتير وبمرارة كمان من ناحية لانى من زمان متنولتش
ومن ناحية تانى لانو مفيش وقار وهيبة للمكان مناظر للاسف محزنة
لما بيقول قفوا بمخافة من اللة وانصتوا لسماع الانجيل
بنت ابونا ومراتة كانوا قاعدين يعنى موقفوش صقنى لو امتلك الصلاحية
كنت عملت زى المسيح وب الكرباج وطردتهم برا
اانا مش بنتقدهم ولا ان انا احسن منهم بس بجد ياللاسف مواقف محزنة ومخزية
انت بتقول سيدنا بيقول انة قرار
يقدر سيدنا والكهنة ورؤساء الكنيسة يعملوا حملة وعى للناس اللى يوصلوا فيها المعلومة الصحيحة
بس مش تيجى بطريقة العند

انا صدقنى اسف انى طولت عليك
وارجو انو كلامى ما يدايقك صدقنى بحكى من باب الاخوة مش اكتر
تقبل مرورى البسيط
وارجوك سامحنى واذكرنى بصلواتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 28 مايو - 10:48

شكراً يا يسى على اهتمامك وردك على وأنا مش لاقى اى سبب للإعتزار واحنا فعلاً بنتكلم مع بعض كأخوه ولازم نتقبل أراء بعض حتى لو فيه إختلاف فى وجهة النظر.
دعنى أشرح لك أنا معبتش رأى متناقض للرأى السابق بالعكس دا مكمل له لأن رأى فى الموضوع السابق كان بيتكلم على اللبس عامة فى أى مكان وأقصدت برأيى إن الناس كلها بتغلط شباب وبنات وبلاش ندين بعض ....
أما فى الموضوع التانى فقرار سيدنا بيخص المكان وهو الكنيسه ووقت التناول ورتبة الإكليروس ( الاب الاسقف ، الكهنه ) هما اللى ليهم الحق فى الإدانه بهدف التعليم والتوبيخ مش أى حد يعنى لازم نحترم القرار حتى لو فى نظرنا غلط لأن احترام القرار من إحترام صاحب القرارودى بركه كبيره لأن هدفهم فى النهايه أبديتنا وخلاص نفوسنا...........
وبالنسبه ليك يا يسى أنا أخوك الكبير وكمان أنا خادم فى إجتماع الخريجين فدعنى أنصحك نصيحه أخويه المفروض ان احنا بنروح الكنيسه عشان نتقابل مع ربنا يعنى نوجهه حواسنا كلها لربنا من غير منشغل نفسنا بأبديتنا وربنا قال ( يا ابنى اعطنى قلبك ولتلاحظ عيناك طرقى) . يعنى بينادى علينا ودايماً واحنا داخلين الكنيسه بنشوفه فاتح زراعيه بيستقبلنا عشان يدخلنا لعرسه السمائى والوليمه التى تشتهى الملايكه أن تنظرها .واحنا طبيعتنا البشريه ضعيفه والإنجيل بيقول كلما كثرت الخطيه كثرت نعمة الله والسما ترح بخاطىء واحد يتوب .....
الحل هو الصلاه صلى للناس كلها احنا ضعاف وملاهى الدنيا كتير بس احنا ملناش غير ربنا نلجأله فى كل الأوقات .
انا اسف لأنى طولت فى الرد وتقبل شكرى للردودك الجميله ومشاركاتك المفيده وصليلى .


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
admin
في خدمه الجميـــع
في خدمه الجميـــع
avatar

ذكر
التسجيل : 07/09/2008
مجموع المساهمات : 3687
شفـيعي : St.maria & El pope kyrillos
الـعـمـل : في خدمه الجميع
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك: خادم الجميـع

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 28 مايو - 14:32


شكرا علي اهتمامكم بموضوع المرنم

بس سيدنا لما قال القرار ده من ناحيه الكنيسه مش بصفه عامه

وبعدين انا مقولتش البنت تيجي الكنيسه وحشه ولا لابسها متلغبط ولا شعرها منعكش

تيجي حلوة ومتشكيه بس اللبس ميكونش غـير لائـق بـيــها كواحده مسيحيه قاعده في كنيسه

وقــــــدام ربـنــــــــــــا ..

مش قاعده تفكر اللبس هيعجب الولد ده ولا لا .. لا مش عارف المفروض كنت لبست كذا احلي

ونسيت اكتر المكياج لا ... والخ ..

بيحصل ولا لا ..

انا مش قصدي علي حاجه يا جماعه .. بس دي وجهه تظري في الموضوع اللبس داخل الكنيسه

شايفه انه زياده عن اللزوم .. وانتو عارفين الكلام ده مش بجيبه من عندي انا بحكي علي اللي

بشوفه وبتمني اني مشـفـــهــوش داخل بيت ربنا ( الكنيسه )

بدل منقعد في الكنيسه وقدام ربنا نصلي ويغفرلنا علي الحاجات الوحشه اللي بنعملها بدايقه

لا قاعدين وبالنا في حته تاني خاااااالص بعيد عن الكنيسه وعن ربنا

ياريت محدش يزعل مني لو كلمه قولتها غلط احنا بنشوف أراء بعض

عــشـان احـنـا اخــوااااااااااااااااااااات ودي مجرد وجهه نظـر مش اكتر

لو قعدت اتكلم في الموضوع ده مش هنخلص وكفايا عشان القلم هيشطب

سوري اني طولت عليكم

تقبلوااا مروري


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.elta7ona.own0.com
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الجمعة 29 مايو - 1:22


شكراً يا بيسو على رأيك المفيد وربنا يبارك خدمتك


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العمده
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *


ذكر
التسجيل : 05/07/2009
مجموع المساهمات : 41
شفـيعي : الانبا صرابامون
الـعـمـل : خادم للمسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الأربعاء 8 يوليو - 5:28

انا اسف ممكن اقول راى انا راى ان القرار دة غلط لان المنع فى حد ذاتة كدةمش هايجيب نتيجةالبنات والشباب مش الائق للكنيسة ال اذا كانو مقتنعين من داخلهم ودة مش هايجيى ال اذا الشباب والبنات اتملو من جوة سيظهر على الخارج من تلقاء نفسةلان اذا كان الداخل فاضى مهما منعت لان يبدى وبعدين بلقارار دة ممكن بنات كتير ميجوش الكنيسة لانهم هايشوفو ان القرار دة غلط وبيمنع حريتهم فايبقى كدة احنا بعداهم عن الكنيسة وسيبناهم للعالم لكن لو عملنا على ملء البنات والشباب عموما من الداخل محبة ربنا سيظهر على الخارج من تلقاء نفسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الثلاثاء 21 يوليو - 9:55


ميرسى على رأيك الجميل يا عمده ربنا يباركك
Rolling Eyes


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حازم حازم
مشرف عام
مشرف عام
avatar

ذكر
التسجيل : 20/11/2008
مجموع المساهمات : 2862
شفـيعي : البابا كيرلس
الـعـمـل : خادم ليسوع المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   السبت 25 يوليو - 12:21

واوووووووووووووو
بجد موضوع روعه يا مرنم ربنا يباركك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://elta7ona.own0.com/
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الإثنين 3 أغسطس - 23:37

ميرسى يا حازم على مرورك


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Manon
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر
التسجيل : 08/06/2009
مجموع المساهمات : 887
شفـيعي : البابا كيرلس
الـعـمـل : خدمه يسوع المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 29 أكتوبر - 22:26

[size=24][/size]بجد موضوع جميل بس انا مع يسى القرار ده غلط لانى الحكايه مش حكايه عند المفروض اب الاعتراف يفهمهم الصح من الغلطده راى ممكن يكون مش متفق مع الكل ومرسى على الموضوع الجامد ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سوزى 2
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *


انثى
التسجيل : 09/12/2009
مجموع المساهمات : 4
شفـيعي : انبا كاراس والبابا كيرلس
الـعـمـل : اخصائية نفسية
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الثلاثاء 15 ديسمبر - 19:56

اسمحوا لى بمشاركتكم فى هذا الموضوع فى وجهةنظرى مش غلط البنت ان البنت تكون جميلة وانيقة وتلبس ملابس شيك بس الغلط ان تلبس ملابس ملفتة لانتباة وتكون سبب عثرةلاخرين ويقول الكتاب المقدس ويل من تاتى بواسطتة العثرات وايضا كما يقول بولس الرسول احكموا فى انفسكم هل يليق بالمراة ان تصلى الى اللة وهى غير مغطاة .شعرها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الخميس 31 ديسمبر - 20:57

رايك جميل جدا يا سوزى ربنا يعوض تعبك


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أشرف صبرى عزمى
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *
avatar

ذكر
التسجيل : 07/03/2010
مجموع المساهمات : 77
شفـيعي : الشهيد العظيم مار جرجس
الـعـمـل : مدير مبيعات شركة االراعى للمشروعات والخدمات الهندسية
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الجمعة 12 مارس - 10:27

ايه اللى انتم بتناقشوه ده بس   من حق البنت تروح الكنيسه بأى لبس  عادى خالص  حتى تروح عاريه   أحسن   أيه المشكلة   ماهو المثل السائد حاليا    (البنت ماشيه فى الشارع عريانه ليه  اما تكون غازيه او مسيحيه)  الله يسامحكم    الأنبا كيرلس أسقف نجع حمادى مانع اللى بتلبس نص كم من التناول   والمهم الام فى البيت   والمثل قال أكفى القدره على فمها تطلع البنت لامها   أن شاء الله متجوزت   رضا ربنا  أهم من رضا المخلوق    بجد حرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام  وخطيييييه    ويل لمت تأتى من قبله العثرات  خير له لو طوق عنقه بحجر ورمى نفسه فى البحر     صحيح  وأنا مالى خلينى فى حالى  سامحونى وحاللونى وصلوا لأجل ضعفى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أشرف صبرى عزمى
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *
* مـن ابـنـاء الـبـابـا *
avatar

ذكر
التسجيل : 07/03/2010
مجموع المساهمات : 77
شفـيعي : الشهيد العظيم مار جرجس
الـعـمـل : مدير مبيعات شركة االراعى للمشروعات والخدمات الهندسية
هـوايـتـي :
مزاجي :

بطاقة الشخصية
لقبك:

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الجمعة 12 مارس - 10:36

البنت تلبس لبس كويس بس محترم   لكن أنا وربنا يسامحنى بشوف راقصات مش بنات فى الكنيسه  هو الاحترام والأدب بقى تدخل فى الخصوصيات   والمسيحيه متتشرفش بأى واحده مش لابسه لبس محترم واللى مش عايزه تروح الكنيسه محترمه فى لبسها بلاش أحسن هى جهنم هيروحلها مين يعنى         اى أخت بتروح الكنيسه مش لابسه هدوم محترمه  يعنى خليعه يعنى البيت معرفش يربى يعنى البيت مافيهوش المسيح  يعنى مسيحيين بالأسم بس  يعنى مافيش عندهم مخافة ربنا   والدسقوليه علمتنا المرأه تغطى رأسها فى الكنيسه              ربنا يرحمنا برحمته وأذكرونى فى صلواتكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
hany1982
قسم النقاش العام
قسم النقاش العام
avatar

ذكر
التسجيل : 30/04/2009
مجموع المساهمات : 932
شفـيعي : مار جرجس
الـعـمـل : خادم المسيح
هـوايـتـي :
مزاجي :

مُساهمةموضوع: رد: البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه   الأحد 14 مارس - 22:32

صلى يا استاذ اشرف ان الامور تبقى خير وبناتنا وولادنا يحبوا ربنا بقلبهم مش بالكلام واكيد محبة ربنا هترشدهم للسلوك الصح

شكراً لرايك وربنا يباركك وميرسى على مشاركتك


"يا رب
لماذا تقف بعيداً ؟
ولماذا تختفي في أزمنة الضيق" (مز 10: 1)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
البنت..وحبها لجملها وانقتها..واللبس الغير لائق وبالاكثر داخل الكنيسه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
طاحونه البابا كيرلس :: الطاحونه الاجتماعيه والثقافيه :: منتدي الشباب والبنات-
انتقل الى:  


هذه الرسالة تفيد أنك غير مسجل .

و يسعدنا كثيرا انضمامك لنا ...

للتسجيل اضغط هـنـا

منتدي طاحونه البابا كيرلس



Preview on Feedage: %D8%B7%D8%A7%D8%AD%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D8%A7-%D9%83%D9%8A%D8%B1%D9%84%D8%B3 Add to My Yahoo! Add to Google! Add to AOL! Add to MSN
Subscribe in NewsGator Online Add to Netvibes Subscribe in Pakeflakes Subscribe in Bloglines Add to Alesti RSS Reader
Add to Feedage.com Groups Add to Windows Live iPing-it Add to Feedage RSS Alerts Add To Fwicki
Add to Spoken to You